Naše škola ZŠ Cimburkova se v období 1. 1. 2020 – 31. 12. 2021 podílí na realizaci projektu s názvem Digitální technologie ve výuce a šíření dobré praxe - ZŠ Jarov reg.č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012183, jako partner s finančním příspěvkem.
Projekt je zaměřen na šíření příkladů dobré praxe a posílení spolupráce mezi vzorovou školou a školami zájemce v oblasti využívání digitálních technologií. Cílem projektu je posílení digitální gramotnosti v rámci mezipředmětových vztahů napříč školním vzdělávacím programem. Projekt poskytne vzorové škole a školám partnerským jedinečnou platformu spolupráce za použití moderních výukových metod a technologických prvků, které jsou pro výuku vzhledem k obecnému společenskému vývoji tolik potřebné.
Žáci na různých podložkách programují BlueBoty, počítají násobilku, procvičují anglická slovíčka, pracují s geometrickými tvary a s různými plánky.
Docílit toho, aby Ozobot EVO dojel do zamýšleného cíle, není vůbec jednoduché.
Stavebnici Lego zná asi každý, ale robotická stavebnice LEGO WeDo 2.0 v sobě ukrývá něco navíc. Kombinuje kostičky LEGO, výukový software a projekty, do nichž se mohou žáci zapojit. Tím, že si žáci sestaví vlastního LEGO robota a toho se potom učí programovat, se LEGO WeDo stává ideální výukovou pomůckou, která u nich zábavným způsobem probouzí zájem o vědu, techniku, technologie a programování včetně získání kompetencí v těchto oborech.
Do projektu se zapojili žáci 1. – 5. ročníku včetně dvou speciálních tříd, třídní učitelé, asistenti pedagogů i někteří učitelé druhého stupně. Členové realizačního týmu se pravidelně scházeli s ostatními zástupci vybraných škol na společných seminářích, webseminářích, školeních a workshopech, kde se průběžně seznamovali s robotickými hračkami (Bee-Boot, Blue-Bot, Ozobot, Lego WeDo), učili se s nimi pracovat, předávali si zkušenosti, doporučovali odbornou literaturu a softwarové aplikace určené k práci s robotickými hračkami a pro jejich ovládání pomocí počítače a iPadu. Tyto svoje poznatky a praktické zkušenosti předávali ostatním učitelům a ti je po tandemových hodinách následně aplikovali v praxi při výuce různých předmětů.
Pedagogové se díky projektu seznámili s různými možnostmi jak využít robotické hračky ve výuce. Díky tandemových hodinám a výměně zkušeností (a příkladů dobré praxe) z ostatních škol si i v praxi vyzkoušeli jejich možnosti. Nezanedbatelným přínosem projektu bylo navázání spolupráce pedagogů z různých škol. Kladem je i to, že i ostatní vyučující, kteří nebyli do projektu z počátku zapojeni, se začali zajímat o možnosti využití těchto digitálních technologií ve výuce. Robotická hračka komplexně rozvíjí rozumové schopnosti – prostorovou orientaci, představivost, zrakové vnímání, paměť, tvořivost, podporuje rozvoj algoritmických kompetencí. Žáci byli v hodinách velmi aktivní, vzájemně si pomáhali, hledali více možností při řešení problému, hledali a opravovali chyby. Robotické hračky se ukázaly jako výborné pomůcky, které zábavným způsobem probouzí u dětí zájem o techniku a programování, a pomůcky velmi vhodné a motivující i pro děti se SVP.
Realizace projektu byla ovlivněna epidemiologickou situací. Tato bezprecedentní situace, s kterou dosud neměl nikdo žádné zkušenosti, zapříčinila, že některé aktivity jsme museli přesunout do „online prostoru“ a realizace dalších aktivit byla více závislá na vyhlášených opatřeních než na připraveném harmonogramu. Ve spolupráci s vzorovou školou jsme všechny tyto problémy operativně řešili.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Vytvořeno ve spolupráci s NetVision © 2023 Základní škola, Praha 3, Cimburkova 18/600, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO