Od září 2022 realizuje naše škola projekt Šance pro každého, příležitost pro všechny, realizovaný v rámci podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (projekt "Podpora rovných příležitostí").
Období realizace projektu je od 1. 9. 2022 do 31. 8. 2025
Hlavním cílem projektu je připravit a realizovat řešení vedoucí ke snižování rostoucích nerovností ve vzdělávání.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přišlo v souladu s cíli Strategie 2030+ s aktivitami na podporu škol s vyšším poměrem sociálně znevýhodněných žáků a řešení nerovností ve vzdělávání. To je náplní práce projektu Podpora rovných příležitostí, který tím přispívá k implementaci Reformy 3.2.2 Národního plánu obnovy. V jeho rámci bude dlouhodobě metodicky podporováno nejméně 400 škol po celé České republice.
Hlavním cílem projektu naplánovaného na léta 2022–2026 je připravit a realizovat řešení vedoucí ke snižování rostoucích nerovností ve vzdělávání. Školám v náročnějších podmínkách bude poskytována vícevrstvá podpora zaměřená mimo jiné také na posilování kompetencí pedagogických pracovníků pro práci s heterogenními skupinami žáků, zejména žáků se sociálním znevýhodněním. Dílčím cílem projektu je navrhnout a ověřit budoucí systém financování škol podle indexu socioekonomického znevýhodnění žáků stanoveného kombinací několika indikátorů. Tyto cíle jsou plně v souladu s prioritou Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ (Strategická linie 2.2.3).
V září 2022 se naše škola, společně s třemi dalšími českými základními školami, DYS-centrum Praha z.ú. a institucemi z dalších tří zemí, zapojila do projektu Adaptive Digital Reading (AdAPPtive).
Hlavní témata, která projekt řeší, se zaměřují na následující oblasti:
1. jak začlenit do výuky žáků s obtížemi ve čtení moderní technologie / aplikace, které mohou podpořit jejich čtenářské dovednosti;
2. jak může „odborná komunita“ („community of practice“) podpořit systematické využívání digitálních technologií při práci se zmíněnými žáky;
3. jak můžeme tuto „odbornou komunitu“, která v rámci projektu vznikne, využít pro další práci škol, jak jim může pomoci dlouhodobě zavádět užívání moderních technologií pro rozvoj čtenářských dovedností, jaká doporučení a další náměty může přinést pro práci se žáky s obtížemi
ve čtení.
Partnery projektu jsou čtyři evropské země: Irsko, Belgie, Nizozemsko a Česká republika. Hlavním koordinátorem projektu je Univerzita v Dublinu.
Více informací naleznete na stránkách projektu zde.
Partneři & CoP
Naše škola je zapojena do projektu „MAP Praha 3 pokračuje“.
“MAP Praha 3 pokračuje” je Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání na území správního obvodu Prahy 3.
Hlavním cílem projektu „MAP Praha 3 pokračuje“ je zlepšení kvality předškolního a základního vzdělávání na území městské části Praha 3 prostřednictvím společného informování, vzdělávání a plánování partnerských aktivit pro následné společné řešení místně specifických problémů a potřeb.
Projekt „MAP Praha 3 pokračuje“ navazuje na realizaci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání městské části Praha 3, který byl realizován od listopadu 2016 do října 2018. Cílem projektu je prohloubit partnerství aktérů MAP na území MČ Praha 3 působících v oblasti základního a předškolního vzdělávání.
Projekt je zaměřen na rozvoj a aktualizaci strategických a koncepčních dokumentů, které již byly vytvořeny během realizace MAP I a také na evaluaci procesu MAP. Do projektu bude zapojeno 27 MŠ a ZŠ s RED IZO.
Veškeré informace o projektu jsou průběžně zveřejňovány na webu skolypraha3.cz
Naše škola je zapojena do projektu „Digitalizujeme školu - Realizace investice 3.1 Národního plánu obnovy“. Cílem této investice je vybavení žáků pokročilými digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí a zpřístupnění mobilních digitálních technologií ve vzdělávání všem žákům i těm, kteří jsou znevýhodněni tím, že nemají vlastní zařízení.
Finančním zdrojem této intervence jsou prostředky z fondu Evropské unie – Next Generation EU.
Naše škola je zapojena do projektu Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3. Národního plánu obnovy. Cílem této investice je podpořit výsledky žáků ve vzdělávání, které byly dotčeny uzavřením škol v minulých dvou školních letech, a dorovnat rozdíly ve vzdělávání mezi jednotlivými žáky, které byly způsobeny distanční výukou, do níž se řada žáků nezapojovala v plném rozsahu. Na základě této investice bude žákům nabídnuta možnost doučování. Doučování povedou pedagogové školy.
Finančním zdrojem pro realizaci doučování z Národního plánu obnovy jsou prostředky z fondu Evropské unie – Next Generation EU. Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
Projekt reg. číslo CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_081/0018869 Šablony ZŠ Cimburkova III, financovaný v rámci výzvy č. 02_20_081 pro Šablony III - VRR v prioritní ose 3 OP navázal na úspěšnou realizaci aktivit v rámci projektů Šablony ZŠ Cimburkova I a Šablony ZŠ Cimburkova II.
Přestože jsme z důvodu nepříznivé epidemiologické situace v letech 2020 a 2021 (a s tím souvisejícím prodloužením realizace aktivit v rámci projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0011088 Šablony ZŠ Cimburkova II do 30. 6. 2021) začali realizovat aktivity z tohoto projektu až v září 2021, tak se nám podařilo všechny aktivity ukončit před plánovaným ukončením projektu 31. 1. 2023.
V rámci tohoto projektu jsme zrealizovali dvě skupiny doučování (celkem 39 hodin) žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem. Díky personální podpoře jsme využívali služeb školního speciálního pedagoga a sociálního pedagoga. Bylo naplánováno a realizováno 10 vyučovacích hodin v rámci aktivity tandemová výuka. Také proběhly čtyři projektové dny na téma environmentálního vzdělávání a kariérového poradenství. Do výuky byli zapojeni odborníci z praxe, kteří doplnili teoretickou výuku praktickými ukázkami a předvedli využití těchto znalostí v praxi.
Od října 2020 spolupracuje naše škola na projektu Rozvoj komunikace a spolupráce mezi rodiči romských sociálně znevýhodněných žáků a školou, Reg. č.: 0016/2019/ACF/2, realizovaný neziskovou organizací Nová škola, o.p.s.
Ohniskem projektu je práce pedagogických asistentů, kteří docházejí do rodin znevýhodněných žáků a podporují rodiče v intenzivní komunikaci s pedagogy školy, v přípravě na školní práci dětí a do budoucna doufejme i v účasti na akcích školy.
Český vzdělávací systém totiž stojí na podpoře rodičů a domácí přípravě dětí. To mnohé děti (z historických důvodů často děti romské) silně znevýhodňuje v přístupu ke kvalitnímu vzdělání.
Kromě přímé podpory dětí a jejich rodičů budou vytvořeny i případové studie dobré praxe zveřejňované na webu www.asistentpedagoga.cz, které budou sloužit jako inspirace dalším pedagogickým pracovníkům při jejich práci s rodinami sociálně znevýhodněných žáků.
Více o projektu najdete na webových stránkách projektu
Od října 2019 probíhají na škole aktivity v rámci projektu Spolu to zvládneme (reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/18_066/0001404). Tento projekt je financován v rámci výzvy 07_18_066 OPPPR_49. výzva SC 4.2 - Začleňování a podpora žáků s odlišným mateřským jazykem.
Cílem projektu je nejen přímá podpora žáků s OMJ při vyučování, ale též personální podpora školy při výuce, zapojení všech žáků do projektového vyučování během celého roku, pořádání vzdělávacích a kulturních akcí pro rodiče i vyučující tak, aby došlo k navázání vzájemných vztahů mezi různými kulturními skupinami a jejich vzájemnému obohacení.
Realizace projektu byla v druhém pololetí školního 2019/2020 a de facto po celý školní rok 2020/2021 značně ovlivněna epidemiologickou situací a návaznými mimořádnými opatřeními. Z tohoto důvodu jsme zažádali o prodloužení realizace projektu do 30. 6. 2022.
Z tohoto projektu byly v období od 1. 10. 2019 do 30. 6. financovány následující aktivity:
Tento pracovník se pravidelně účastnil jednání s rodiči, třídním učitelem a žákem, spolupracoval se speciálními pedagogy a byl nápomocen při tlumočení ostatním vyučujícím, rodičům i žákovi v běžných situacích ve škole i mimo ni. Byl přítomen při přijímacím řízení žáků - cizinců, pedagogických radách a třídních schůzkách. Aktivně se zapojil při předávání informací novým žákům a rodičům s odlišným mateřským jazykem a pomáhal při jejich adaptaci ve škole. Informoval rodiče o průběhu vzdělávání v jednotlivých ročnících. Vysvětloval rodičům a zákonným zástupcům pravidla hygienických opatření a poskytoval jim kontakty na odborné pracovníky. Podílel se na školních aktivitách, byl v úzkém kontaktu s pracovníky ŠPP a asistenty pedagoga. Účastnil se schůzek kariérové poradkyně s rodiči žáků s OMJ v 8. a 9. ročnících, tlumočil při podávání přihlášek na SŠ. Asistoval v krizových situacích a tím napomáhal zabránění konfliktu a k řešení možných kulturních nedorozumění. Vždy se při jednání snažil napomoci v porozumění na obou stranách.
Celkem jsme zrealizovali 9 skupin doučování dětí s OMJ, jejichž obsahem byla především výuka českého jazyka, rozšíření slovní zásoby žáků a zlepšení jejich jazykových kompetencí, což se projevilo také lepším porozuměním a zvládnutím ostatních předmětů.
Za účasti externích odborníků proběhla celkem čtyři setkání rodičů, žáků a zájemců z řad veřejnosti, na kterých se se řešilo školství, vzdělávání, psychohygiena, možnosti podpory žáků a spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou a výchova dětí. Témata setkání byla hodně ovlivněna „aktuálními tématy dané doby“, např. „covidová opatření“ a situace na Ukrajině.
Po několika odkladech způsobených "Covidovou situací" se nám povedlo zrealizovat 19 mezitřídních projektových dnů na různá multikulturní a sociální témata. Jejich cílem bylo nejen aktivní zapojení a spolupráce žáků různých věkových skupin, ale také spolupráce pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, otevření školy odborné veřejnosti a jejich vzájemné obohacování.
Škola zorganizovala celkem čtyři volnočasové komunitní setkání s rodiči, přáteli školy a veřejností, kam byli pozváni příslušní odborníci. Diskutovaná témata byla spojena s životem v naší městské části, s možnostmi zapojení se do veřejného života a mimoškolních akcí pro děti a mládež v Praze 3 a v blízkém okolí.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Vytvořeno ve spolupráci s NetVision © 2025 Základní škola, Praha 3, Cimburkova 18/600, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO