Od září 2022 realizuje naše škola projekt Šance pro každého, příležitost pro všechny, realizovaný v rámci podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (projekt "Podpora rovných příležitostí").
Období realizace projektu je od 1. 9. 2022 do 31. 8. 2025
Hlavním cílem projektu je připravit a realizovat řešení vedoucí ke snižování rostoucích nerovností ve vzdělávání.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přišlo v souladu s cíli Strategie 2030+ s aktivitami na podporu škol s vyšším poměrem sociálně znevýhodněných žáků a řešení nerovností ve vzdělávání. To je náplní práce projektu Podpora rovných příležitostí, který tím přispívá k implementaci Reformy 3.2.2 Národního plánu obnovy. V jeho rámci bude dlouhodobě metodicky podporováno nejméně 400 škol po celé České republice.
Hlavním cílem projektu naplánovaného na léta 2022–2026 je připravit a realizovat řešení vedoucí ke snižování rostoucích nerovností ve vzdělávání. Školám v náročnějších podmínkách bude poskytována vícevrstvá podpora zaměřená mimo jiné také na posilování kompetencí pedagogických pracovníků pro práci s heterogenními skupinami žáků, zejména žáků se sociálním znevýhodněním. Dílčím cílem projektu je navrhnout a ověřit budoucí systém financování škol podle indexu socioekonomického znevýhodnění žáků stanoveného kombinací několika indikátorů. Tyto cíle jsou plně v souladu s prioritou Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ (Strategická linie 2.2.3).
Naše škola je zapojena do projektu „MAP Praha 3 pokračuje“.
“MAP Praha 3 pokračuje” je Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání na území správního obvodu Prahy 3.
Hlavním cílem projektu „MAP Praha 3 pokračuje“ je zlepšení kvality předškolního a základního vzdělávání na území městské části Praha 3 prostřednictvím společného informování, vzdělávání a plánování partnerských aktivit pro následné společné řešení místně specifických problémů a potřeb.
Projekt „MAP Praha 3 pokračuje“ navazuje na realizaci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání městské části Praha 3, který byl realizován od listopadu 2016 do října 2018. Cílem projektu je prohloubit partnerství aktérů MAP na území MČ Praha 3 působících v oblasti základního a předškolního vzdělávání.
Projekt je zaměřen na rozvoj a aktualizaci strategických a koncepčních dokumentů, které již byly vytvořeny během realizace MAP I a také na evaluaci procesu MAP. Do projektu bude zapojeno 27 MŠ a ZŠ s RED IZO.
Veškeré informace o projektu jsou průběžně zveřejňovány na webu skolypraha3.cz
Naše škola je zapojena do projektu Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3. Národního plánu obnovy. Cílem této investice je podpořit výsledky žáků ve vzdělávání, které byly dotčeny uzavřením škol v minulých dvou školních letech, a dorovnat rozdíly ve vzdělávání mezi jednotlivými žáky, které byly způsobeny distanční výukou, do níž se řada žáků nezapojovala v plném rozsahu. Na základě této investice bude žákům nabídnuta možnost doučování. Doučování povedou pedagogové školy.
Finančním zdrojem pro realizaci doučování z Národního plánu obnovy jsou prostředky z fondu Evropské unie – Next Generation EU. Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
Projekt reg. číslo CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_081/0018869 Šablony ZŠ Cimburkova III, financovaný v rámci výzvy č. 02_20_081 pro Šablony III - VRR v prioritní ose 3 OP navazuje na úspěšnou realizaci aktivit v rámci projektů Šablony ZŠ Cimburkova I a Šablony ZŠ Cimburkova II.
V rámci tohoto projektu plánujeme do 31. 1. 2023 zrealizovat následující aktivity: dvě skupiny doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem, čtyři projektové dny ve výuce a jedenkrát tandemovou výuku v ZŠ. V rámci personální podpory chceme využít služeb školního speciálního pedagoga a sociálního pedagoga.
Vzhledem k nepříznivé epidemiologické situaci, návazných mimořádných opatření a prodloužení realizace aktivit v rámci projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0011088 Šablony ZŠ Cimburkova II do 30. 6. 2021 jsme posunuli zahájení realizace všech plánovaných aktivit tohoto projektu na září 2021.
Od října 2020 spolupracuje naše škola na projektu Rozvoj komunikace a spolupráce mezi rodiči romských sociálně znevýhodněných žáků a školou, Reg. č.: 0016/2019/ACF/2, realizovaný neziskovou organizací Nová škola, o.p.s.
Ohniskem projektu je práce pedagogických asistentů, kteří docházejí do rodin znevýhodněných žáků a podporují rodiče v intenzivní komunikaci s pedagogy školy, v přípravě na školní práci dětí a do budoucna doufejme i v účasti na akcích školy.
Český vzdělávací systém totiž stojí na podpoře rodičů a domácí přípravě dětí. To mnohé děti (z historických důvodů často děti romské) silně znevýhodňuje v přístupu ke kvalitnímu vzdělání.
Kromě přímé podpory dětí a jejich rodičů budou vytvořeny i případové studie dobré praxe zveřejňované na webu www.asistentpedagoga.cz, které budou sloužit jako inspirace dalším pedagogickým pracovníkům při jejich práci s rodinami sociálně znevýhodněných žáků.
Více o projektu najdete na webových stránkách projektu
Na základě doporučení České školní inspekce se naše škola dne 16. 9. 2019 zapojila do pilotního projektu MŠMT a NúV s názvem Rozvoj technického myšlení, technické tvořivosti a praktických činností na základních školách.
Tento projekt je zaměřen především na žáky druhého stupně s cílem rozvinout u dětí technické dovednosti se zaměřením na jejich využitelnost v jejich dalším profesním životě. Data získaná tímto dvouletým projektem povedou ke koncepčnímu zavedení polytechnické výuky do všech základních škol v České republice. Realizaci tohoto projektu na naší škole podpořila MČ Praha 3 částkou 58 500,- Kč
Škola se zaměřila, v rámci projektu, na tyto tematické celky:
· Technická kreativita
· Technické činnosti a práce s materiálem
· Řemeslo a technické profese
· Byt, dům a zahrada
V úzké spolupráci se zástupcem MŠMT a NúV paní Ing. Šarkou Poláčkovou a na základě podkladů garanta projektu PaedDr. PhDr. Jiřího Dostala, Ph.D. se budeme snažit dosáhnou všech očekávaných výstupů pro vzdělávací oblast „Člověk a technika“, a to za pomoci těchto výukových bloků zařazených do stávajících předmětů jako je informatika, pracovní činnosti, chemie, přírodopis, fyzika, výtvarná výchova.
V rámci informatiky seznámíme žáky (za použití vhodného softweru) s navrhováním stavebních, interiérových a zahradních projektů s možností vizualizace ve 3D prostředí. Žáci vypracují pracovní postup realizace a vytvoří rozpočet na náklady spojené s realizací projektu.
V hodinách výtvarné výchovy připravujeme blok Módní tvorby – Fashion Design, kde žáci si zpracují vlastní oděvní výrobek od návrhu až po samotnou realizaci. Díky na PC programovatelné vyšívací jednotce přitom dojde k propojení tradiční řemeslné dovednosti a využití nových technologii.
Technickou kreativitu budeme rozvíjet ve vyčleněných hodinách fyziky za pomocí 3D tiskárny, kde budeme tisknout jednoduché komponenty pro naše technické i výtvarné projekty. Díky stavebnicím Lego Mindstorm budeme stavět jednoduše krokově programovatelné roboty, které dětem umožní nahlédnout do konstrukčního prostředí a programovacího prostředí.
Dále chceme využít přenosných pracovních stolů s ručním nářadím na výrobu ze dřeva, plastu a jiných materiálů.
Na základě poznatků z konference Tech-Edu-Inspire 2019 je naším přáním zajistit prostředky na laserovou vypalovačku ke gravírování laserem do různých materiálu. V budoucnu bychom rádi získali dřevoobráběcí stroje jako je soustruh, vyřezávací pila, bruska či frézka z polytechnických stavebnic.
Vytvořeno ve spolupráci s NetVision © 2023 Základní škola, Praha 3, Cimburkova 18/600, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO