Základní škola, Praha 3, Cimburkova 18/600
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality > Konference TECH-EDU-INSPIRE 2019

Konference TECH-EDU-INSPIRE 2019



Datum konání:
2.12.2019
Datum ukončení:
3.12.2019

Ve dnech 2. – 3. 12. 2019 proběhla na akademické půdě Pedagogické fakulty – Univerzity Palackého v Olomouci konference TECH-EDU-INSPIRE 2019. Konference proběhla pod záštitou rektora UPOL prof. Mgr. Jaroslava Millera, M.A., Ph.D. a děkanky Pedagogické fakulty UPOL prof. PaeDr. Libuše Ludvíkové CSc. S přispěním Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a ZŠ Svisle, Přerov.

Jelikož je naše škola zapojena do projektu Rozvoj technického myšlení, technické tvořivosti a praktických činností na základních školách, byla pro školu účast na této konferenci velmi inspirativní.

Témata konference:

  • Rozvoj technické gramotnosti, technické tvořivosti a technického myšlení ve škole 21. století
  • Kurikulum předmětu Technika- kdo, proč, koho, jak, kdy v čem a za jakých podmínek vzdělávat?
  • Aplikace digitálních technologii při výuce techniky- 3D tisk, laser, CNC, robo – technika a další novinky ve výuce na základní škole.
  • Zřizování a vybavení učebny pro výuku předmětu Technika.
  • Praktické workshopy pro učitele a žáky

V přednáškách PaeDr. PhDr. Jiřího Dostála a PhDr. Jaromíra Baslera byla jasně vyzdvižena důležitost nové koncepce vzdělávací oblasti polytechnického vzdělávaní se zaměřením na tyto tematické celky:

  • Technická kreativita
  • Technické činnosti a práce s materiálem
  • Řemeslo a technické profese
  • Byt, dům a zahrada

Naším cílem je hlavně rozvoj technického kreativního myšlení dětí, kde zúročí vědomosti získané studiem matematiky, fyziky, chemie, informatiky, výtvarné výchovy a studiem cizích jazyků. Takto připravené dítě bude schopno se úspěšně uplatnit na pracovním trhu budoucnosti, kdy podle Světového ekonomického fóra Future of Jobs Report , 65 % pracovních pozic, na kterých budou pracovat dnešní žáci základních škol, ještě vůbec neexistuje. Což je dáno expanzním vývojem technologii a jejich dopadem na pracovní náplň. Tato situace vyžaduje zvládání technických znalostí se stále větším důrazem na potřebu zvládání dovedností, jako jsou komunikace, spolupráce a řešení problémů.