Naše škola je zapojena do projektu „MAP Praha 3 pro vzdělávání“.
Realizace projektu je naplánována na období od března 2024 do prosince 2025
“MAP Praha 3 pro vzdělávání” je Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání na území správního obvodu Prahy 3. Jeho hlavním cílem je zlepšení kvality předškolního a základního vzdělávání na území městské části Praha 3 prostřednictvím společného informování, vzdělávání a plánování partnerských aktivit pro následné společné řešení místně specifických problémů a potřeb.
Všechny plánované i uskutečněné akce projektu budou průběžně sdíleny na webu www.skolypraha3.cz, www.praha3.cz a na Facebookovém profilu facebook.com/skolypraha3.
V druhé polovině roku 2023 proběhl na naší škole opět projekt školního participativního rozpočtu. Do navrhování projektu, jak zvelebit naši školu se zapojili všichni žáci z třetí až deváté třídy. Hlavními cíli projektu bylo zefektivnění trávení času o přestávkách takovým způsobem, aby žáci neseděli ve třídách a rozpohybovali se. Polepy na podlahy tomu v případě prvního stupně napomohly tak, že zde byla na chodbě nainstalována interaktivní dráha s prvky rozvoje dovedností v českém jazyce. Dráha obsahuje i měkké a tvrdé slabiky. V případě druhého stupně byl nainstalován úhloměr u dveří vybraných tříd a planety sluneční soustavy na chodbu, které vyučující doplnili o sadu kartiček s kooperativní hrou. Druhou částí projektu jsou samolepící zrcadla do tříd.
Závěrečná zpráva z realizace participativního rozpočtu na ZŠ Cimburkova ke stažení zde
Projekt reg. číslo CZ.02.02.03/00/22_002/0001748 Šablony ZŠ Cimburkova OPJAK, financovaný v rámci výzvy č. 02_22_002 Šablony pro ZŠ a MŠ I, OP Jan Amos Komenský navázuje na úspěšnou realizaci aktivit v rámci projektů Šablony ZŠ Cimburkova I, Šablony ZŠ Cimburkova II a Šablony ZŠ Cimburkova III. Realizace projektu je naplánovaná od 1. února 2023 do 30. dubna 2025.
V rámci personální podpory využijeme prostředky z tohoto projektu k financování pozice sociálního pedagoga na naší ZŠ. Ten doplní školní poradenské pracoviště. Bude zprostředkovávat ještě lepší komunikaci mezi rodinou žáků, školou a jinými pomáhajícími institucemi. Pomůže v oblastech nejen vzdělávacích, ale také volnočasových aktivit s cílem co nejkomplexnější podpory. Zaměří se také na podporu dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí.
Základní ideou projektu „S pomocí to zvládneme“ realizovaného od 1. 2. 2023 v rámci výzvy MŠMT na podporu integrace romské menšiny v roce 2023 je podpora rovnosti příležitostí romských žáků z ohrožených a sociálně vyloučených skupin, kterou chceme realizovat pomocí následujících čtyř aktivit. Aktivitou „Návštěva SOŠ a SOU“ chceme navázat na pozitivní zkušenost z předchozích let, kdy tato aktivita našim žákům výrazně pomohla s přechodem ze základní na střední školu. Aktivitou „Do školy včas!“ chceme předcházet pozdním příchodů a záškoláctví. V aktivitě „Doučování a doučování s rodiči“ chceme nejen děti, ale i jejich rodiče, naučit jakým způsobem si mají osvojovat a procvičovat učivo. „Kroužek Street dance“ pomůže žákům efektivně trávit volný čas a zároveň bude sloužit jako prevence sociálně patologických jevů.
Od září 2022 realizuje naše škola projekt Šance pro každého, příležitost pro všechny, realizovaný v rámci podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (projekt "Podpora rovných příležitostí").
Období realizace projektu je od 1. 9. 2022 do 31. 8. 2025
Hlavním cílem projektu je připravit a realizovat řešení vedoucí ke snižování rostoucích nerovností ve vzdělávání.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přišlo v souladu s cíli Strategie 2030+ s aktivitami na podporu škol s vyšším poměrem sociálně znevýhodněných žáků a řešení nerovností ve vzdělávání. To je náplní práce projektu Podpora rovných příležitostí, který tím přispívá k implementaci Reformy 3.2.2 Národního plánu obnovy. V jeho rámci bude dlouhodobě metodicky podporováno nejméně 400 škol po celé České republice.
Hlavním cílem projektu naplánovaného na léta 2022–2026 je připravit a realizovat řešení vedoucí ke snižování rostoucích nerovností ve vzdělávání. Školám v náročnějších podmínkách bude poskytována vícevrstvá podpora zaměřená mimo jiné také na posilování kompetencí pedagogických pracovníků pro práci s heterogenními skupinami žáků, zejména žáků se sociálním znevýhodněním. Dílčím cílem projektu je navrhnout a ověřit budoucí systém financování škol podle indexu socioekonomického znevýhodnění žáků stanoveného kombinací několika indikátorů. Tyto cíle jsou plně v souladu s prioritou Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ (Strategická linie 2.2.3).
V září 2022 se naše škola, společně s třemi dalšími českými základními školami, DYS-centrum Praha z.ú. a institucemi z dalších tří zemí, zapojila do projektu Adaptive Digital Reading (AdAPPtive).
Hlavní témata, která projekt řeší, se zaměřují na následující oblasti:
1. jak začlenit do výuky žáků s obtížemi ve čtení moderní technologie / aplikace, které mohou podpořit jejich čtenářské dovednosti;
2. jak může „odborná komunita“ („community of practice“) podpořit systematické využívání digitálních technologií při práci se zmíněnými žáky;
3. jak můžeme tuto „odbornou komunitu“, která v rámci projektu vznikne, využít pro další práci škol, jak jim může pomoci dlouhodobě zavádět užívání moderních technologií pro rozvoj čtenářských dovedností, jaká doporučení a další náměty může přinést pro práci se žáky s obtížemi
ve čtení.
Partnery projektu jsou čtyři evropské země: Irsko, Belgie, Nizozemsko a Česká republika. Hlavním koordinátorem projektu je Univerzita v Dublinu.
Více informací naleznete na stránkách projektu zde.
Partneři & CoP
Naše škola je zapojena do projektu „MAP Praha 3 pokračuje“.
“MAP Praha 3 pokračuje” je Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání na území správního obvodu Prahy 3.
Hlavním cílem projektu „MAP Praha 3 pokračuje“ je zlepšení kvality předškolního a základního vzdělávání na území městské části Praha 3 prostřednictvím společného informování, vzdělávání a plánování partnerských aktivit pro následné společné řešení místně specifických problémů a potřeb.
Projekt „MAP Praha 3 pokračuje“ navazuje na realizaci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání městské části Praha 3, který byl realizován od listopadu 2016 do října 2018. Cílem projektu je prohloubit partnerství aktérů MAP na území MČ Praha 3 působících v oblasti základního a předškolního vzdělávání.
Projekt je zaměřen na rozvoj a aktualizaci strategických a koncepčních dokumentů, které již byly vytvořeny během realizace MAP I a také na evaluaci procesu MAP. Do projektu bude zapojeno 27 MŠ a ZŠ s RED IZO.
Veškeré informace o projektu jsou průběžně zveřejňovány na webu skolypraha3.cz
Naše škola je zapojena do projektu „Digitalizujeme školu - Realizace investice 3.1 Národního plánu obnovy“. Cílem této investice je vybavení žáků pokročilými digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí a zpřístupnění mobilních digitálních technologií ve vzdělávání všem žákům i těm, kteří jsou znevýhodněni tím, že nemají vlastní zařízení.
Finančním zdrojem této intervence jsou prostředky z fondu Evropské unie – Next Generation EU.
Naše škola je zapojena do projektu Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3. Národního plánu obnovy. Cílem této investice je podpořit výsledky žáků ve vzdělávání, které byly dotčeny uzavřením škol v minulých dvou školních letech, a dorovnat rozdíly ve vzdělávání mezi jednotlivými žáky, které byly způsobeny distanční výukou, do níž se řada žáků nezapojovala v plném rozsahu. Na základě této investice bude žákům nabídnuta možnost doučování. Doučování povedou pedagogové školy.
Finančním zdrojem pro realizaci doučování z Národního plánu obnovy jsou prostředky z fondu Evropské unie – Next Generation EU. Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
Koncem května a během června probíhal na naší škole projekt školního participativního rozpočtu (Pébéčka). Do navrhování projektu, jak zvelebit naši školu se zapojili všichni žáci z třetí až deváté třídy. Nápadů přišlo mnoho od úpravy dvorku, sportovního náčiní, výletů po automaty na vše možné. Nakonec se do finálního hlasování dostaly čtyři projekty, a to permanentka do Zoo Praha, Papíromat, úprava školního dvorku a automat na zdravé svačiny. Propagace vybraných projektů nám krásně vyzdobila školu letáky a billboardy, které si děti vyrobily. Na chodbách probíhaly diskuse o výhodách projektů. Finální dramatické hlasování nakonec vybralo vítěze, kterým se stala permanentka do Zoo Praha, ale díky zbývajícím finančním prostředkům se na škole také uskuteční projekt Papíromat. Projekt jsme mohli realizovat díky finanční podpoře MČ Praha 3. Gratulujeme vítězným projektům a těšíme na další nápady pro zvelebení naší školy.
Vytvořeno ve spolupráci s NetVision © 2024 Základní škola, Praha 3, Cimburkova 18/600, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO