Název projektu: MAP rozvoje vzdělávání městské části Praha 3
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000794
Zahájení projektu: 1. 11. 2016
Ukončení projektu: 31. 10. 2018
Celkové náklady na projekt: 3 782 632 Kč Městská část Praha 3 se stala úspěšným žadatelem o finanční podporu v rámci Výzvy č. 02_15_002 v Operačním programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, který řídí Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.
Projekt je zaměřen na vytvoření Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání (MAP) na území MČ Praha 3. Do projektu je zapojeno celkem 26 MŠ a ZŠ, z toho 23 ZŠ a MŠ zřizovaných MČ Praha 3, dále 2 soukromé MŠ a 1 speciální ZŠ. Předpokládáme, že v rámci partnerství se do projektu zapojí nestátní neziskové organizace, rodičovská a další veřejnost, státní i nestátní vzdělávací instituce a školská zařízení působící na území Prahy 3.
Hlavní cíl projektu
Hlavním cílem projektu je příprava a implementace MAP ve vzdělávání na území MČ Praha 3.
MAP jako EFEKTIVNÍ strategický nástroj má za cíl podpořit kvalitu řízení škol a tvorbu jednotného rámce pro sdílení zkušeností v rámci benchlearningu jako nosné metodiky budoucího rozvoje škol.
Dílčí cíle projektu
V průběhu realizace tohoto projektu předpokládáme:
samospráva (MČ), jiní zřizovatelé, MŠ a ZŠ (vedení škol-učitelé-lídři), NNO, veřejnost (rodiče), soukromé instituce a další aktéři vzdělávání
vytvoření strategického rámce pro období do roku 2023 komplexní a dlouhodobý plán rozvoje vzdělávací soustavy Prahy 3
vymezení investičních priorit reflektujících potřeby území s důrazem na ESIF, přesun vzdělávacích kapacit podle demografické studie
MŠMT – povinná, doporučená, průřezová a volitelná
Prezentace projektu zde: http://www.praha3.cz/getFile/id:208422/lastUpdateDate:2016-1031+09:33:45/image.jpg
Dne 1. 9. 2016 jsme zahájili projekt Pochopení – základ soužití (registrační číslo projektu CZ.07.4.68/0.0/0.0/15_005/0000069).
Přestože je inkluze dnes celkem rozšířený pojem, často dochází k jeho záměně s pouhou přítomností dětí se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole. Tito žáci často vstupují do základní školy s nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka, kulturním povědomím, nízkou motivací ke vzdělání apod. Běžná základní škola by se neměla “vyhýbat” práci s určitou skupinou dětí jenom proto, že tyto jsou zdrojem jistých výchovných potíží. Měla by být místem, které spolu zcela přirozeně sdílejí žáci “normální” (projevující se dle aktuálně přijímaných norem) a žáci různým směrem se od normy odchylující.
Hlavním cílem projektu je inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Chceme přizpůsobit výukové prostředí tak, aby bylo možné co nejvíce naplnit individuální potřeby všech dětí. Účelem je připravit žáky na ty aspekty života, které souvisejí s kulturní a sociální rozmanitostí společnosti a díky poznání a seznámení se s jednotlivými kulturami předejít negativním aspektům mezikulturních kontaktů, jako jsou například xenofobie, narůstající nevraživost mezi majoritou a některými skupinami, intolerance a rasismus. Vedlejším, ale ne méně hodnotným cílem pak je sociální integrace celých budoucích rodin, které tak naleznou cestu ze sociálního vyloučení, které je téměř vždy provázeno nulovou pracovní kvalifikací a tím velmi malou nadějí na získání slušného finančního stabilního příjmu a přenášením nových vzoru dalším generacím vyrůstajícím ve skepsi k majoritnímu světu a v chudobě. Podpůrná opatření představují podporu pro práci pedagoga se žákem, kdy jeho vzdělávání v různé míře vyžaduje upravit průběh jeho vzdělávání. Cílem úprav je především vyrovnávat podmínky ke vzdělávání žáka, které mohou být ovlivněny mírnými problémy nebo závažnými obtížemi, které jsou způsobeny nepřipraveností žáka na školu, odlišnými životními podmínkami a odlišným kulturním prostředím ze kterého žák vstupuje do vzdělávání.
Realizace projektu Pochopení – základ soužití byla úspěšně ukončena 30. 6. 2018. Celkově bylo v rámce projektu podpořeno 54 žáků a 26 pedagogických pracovníků. Proběhlo deset multikulturních projektových dnů a bylo realizováno nespočet exkurzí a workshopů pro žáky. Možnost zlepšit se v českém jazyce využilo 25 žáku s odlišným mateřským jazykem.
Dotační program MŠMT na podporu vzdělávání v jazycích národnostních menšin a multikulturní výchovy na rok 2016
Věcné vyhodnocení projektu – závěrečná zpráva:
Vytvořeno ve spolupráci s NetVision © 2025 Základní škola, Praha 3, Cimburkova 18/600, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO