Projekt reg. číslo CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_081/0018869 Šablony ZŠ Cimburkova III, financovaný v rámci výzvy č. 02_20_081 pro Šablony III - VRR v prioritní ose 3 OP navázal na úspěšnou realizaci aktivit v rámci projektů Šablony ZŠ Cimburkova I a Šablony ZŠ Cimburkova II.
Přestože jsme z důvodu nepříznivé epidemiologické situace v letech 2020 a 2021 (a s tím souvisejícím prodloužením realizace aktivit v rámci projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0011088 Šablony ZŠ Cimburkova II do 30. 6. 2021) začali realizovat aktivity z tohoto projektu až v září 2021, tak se nám podařilo všechny aktivity ukončit před plánovaným ukončením projektu 31. 1. 2023.
V rámci tohoto projektu jsme zrealizovali dvě skupiny doučování (celkem 39 hodin) žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem. Díky personální podpoře jsme využívali služeb školního speciálního pedagoga a sociálního pedagoga. Bylo naplánováno a realizováno 10 vyučovacích hodin v rámci aktivity tandemová výuka. Také proběhly čtyři projektové dny na téma environmentálního vzdělávání a kariérového poradenství. Do výuky byli zapojeni odborníci z praxe, kteří doplnili teoretickou výuku praktickými ukázkami a předvedli využití těchto znalostí v praxi.
Naše škola ZŠ Cimburkova se v období 1. 1. 2020 – 31. 12. 2021 podílí na realizaci projektu s názvem Digitální technologie ve výuce a šíření dobré praxe - ZŠ Jarov reg.č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012183, jako partner s finančním příspěvkem.
Projekt je zaměřen na šíření příkladů dobré praxe a posílení spolupráce mezi vzorovou školou a školami zájemce v oblasti využívání digitálních technologií. Cílem projektu je posílení digitální gramotnosti v rámci mezipředmětových vztahů napříč školním vzdělávacím programem. Projekt poskytne vzorové škole a školám partnerským jedinečnou platformu spolupráce za použití moderních výukových metod a technologických prvků, které jsou pro výuku vzhledem k obecnému společenskému vývoji tolik potřebné.
Žáci na různých podložkách programují BlueBoty, počítají násobilku, procvičují anglická slovíčka, pracují s geometrickými tvary a s různými plánky.
Docílit toho, aby Ozobot EVO dojel do zamýšleného cíle, není vůbec jednoduché.
Stavebnici Lego zná asi každý, ale robotická stavebnice LEGO WeDo 2.0 v sobě ukrývá něco navíc. Kombinuje kostičky LEGO, výukový software a projekty, do nichž se mohou žáci zapojit. Tím, že si žáci sestaví vlastního LEGO robota a toho se potom učí programovat, se LEGO WeDo stává ideální výukovou pomůckou, která u nich zábavným způsobem probouzí zájem o vědu, techniku, technologie a programování včetně získání kompetencí v těchto oborech.
Do projektu se zapojili žáci 1. – 5. ročníku včetně dvou speciálních tříd, třídní učitelé, asistenti pedagogů i někteří učitelé druhého stupně. Členové realizačního týmu se pravidelně scházeli s ostatními zástupci vybraných škol na společných seminářích, webseminářích, školeních a workshopech, kde se průběžně seznamovali s robotickými hračkami (Bee-Boot, Blue-Bot, Ozobot, Lego WeDo), učili se s nimi pracovat, předávali si zkušenosti, doporučovali odbornou literaturu a softwarové aplikace určené k práci s robotickými hračkami a pro jejich ovládání pomocí počítače a iPadu. Tyto svoje poznatky a praktické zkušenosti předávali ostatním učitelům a ti je po tandemových hodinách následně aplikovali v praxi při výuce různých předmětů.
Pedagogové se díky projektu seznámili s různými možnostmi jak využít robotické hračky ve výuce. Díky tandemových hodinám a výměně zkušeností (a příkladů dobré praxe) z ostatních škol si i v praxi vyzkoušeli jejich možnosti. Nezanedbatelným přínosem projektu bylo navázání spolupráce pedagogů z různých škol. Kladem je i to, že i ostatní vyučující, kteří nebyli do projektu z počátku zapojeni, se začali zajímat o možnosti využití těchto digitálních technologií ve výuce. Robotická hračka komplexně rozvíjí rozumové schopnosti – prostorovou orientaci, představivost, zrakové vnímání, paměť, tvořivost, podporuje rozvoj algoritmických kompetencí. Žáci byli v hodinách velmi aktivní, vzájemně si pomáhali, hledali více možností při řešení problému, hledali a opravovali chyby. Robotické hračky se ukázaly jako výborné pomůcky, které zábavným způsobem probouzí u dětí zájem o techniku a programování, a pomůcky velmi vhodné a motivující i pro děti se SVP.
Realizace projektu byla ovlivněna epidemiologickou situací. Tato bezprecedentní situace, s kterou dosud neměl nikdo žádné zkušenosti, zapříčinila, že některé aktivity jsme museli přesunout do „online prostoru“ a realizace dalších aktivit byla více závislá na vyhlášených opatřeních než na připraveném harmonogramu. Ve spolupráci s vzorovou školou jsme všechny tyto problémy operativně řešili.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
V rámci projektu z Operačního programu Výzkum, vývoj, vzdělávání „Komplexní program rozvoje a podpory pražského školství“, registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0007972 dochází naši žáci od listopadu pravidelně na Střední odbornou školu Jarov, Praha 9, Učňovská 100/1, kde se seznamují s různými technickými obory a rozvíjejí si tak své technické vzdělání a mechanické dovednosti. Projekt je realizován ve spolupráci Magistrátu hlavního města Prahy a Hospodářské komory hl. m. Prahy.
Žáci se již seznámili s učebním oborem truhlář – prohlédli si materiálovou základnu, vyzkoušeli si nářadí, prohlédli stroje a zařízení dílny, obeznámili se s konstrukcí a technologiemi výroby. Současně bylo žákům umožněno podívat se do jiných dílen, které připravují studenty na budoucí zaměstnání v dalších oborech. Žáci se zájmem splnili zadané práce a „truhláři“ si odnesli domů své vlastnoručně vyrobené výrobky, které najdou využití v domácnosti.
Také se seznámili s problematikou robotiky a jejího využití v praxi. Pomocí návodu si sestrojili jednoduché vozítko na dálkové ovládání, které bylo využito pro plnění konkrétních úkolů.
Od 1. 2. 2019 probíhaly na ZŠ Praha 3, Cimburkova 18/600 aktivity v rámci projektu reg. číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0011088 Šablony ZŠ Cimburkova II, financované v rámci výzvy č. 02_18_064 – Šablony II – pro hlavní město Praha. Projekt navazuje na úspěšnou realizaci aktivit v rámci projektu Šablony ZŠ Cimburkova v období od 1. 2. 2017 do 31. 1. 2019.
Realizace projektu byla v druhém pololetí školního 2019/2020 a de facto po celý školní rok 2020/2021 značně ovlivněna epidemiologickou situací a návaznými mimořádnými opatřeními. Z tohoto důvodu jsme zažádali o prodloužení realizace projektu do 30. 6. 2021.
V rámci tohoto projektu jsme zrealizovali osm klubů zábavné logiky a deskových her a patnáct skupin doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem, kterých se celkem zúčastnilo 76 žáků. Díky personální podpoře jsme využívali služeb školního speciálního pedagoga a školního asistenta pedagoga. V rámci třinácti projektových dnů a zapojení odborníků z praxe do výuky se u nás vystřídaly různé osobnosti z různých oborů. Ti nejen doplnili teoretickou výuku praktickými ukázkami, ale žákům předvedli i využití těchto znalostí v praxi.
Od 1. 2. 2017 probíhaly na ZŠ Praha 3, Cimburkova 18/600 aktivity v rámci projektu Šablony ZŠ Cimburkova financované z programu Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro MŠ a ZŠ. Do ledna 2019 bylo z tohoto programu financováno zřízení 8 klubů zábavné logiky a deskových her, kterých se zúčastnilo 29 žáků. Dále proběhlo ve 14 skupinách doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem. Tyto hodiny navštěvovalo 24 žáků. V rámci šablony personální podpora – školního speciálního pedagoga na 12 měsíců byla realizována diagnostika SVP, příprava IVP a dalších podpůrných opatření pro žáky.
Název projektu: MAP rozvoje vzdělávání městské části Praha 3
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000794
Zahájení projektu: 1. 11. 2016
Ukončení projektu: 31. 10. 2018
Celkové náklady na projekt: 3 782 632 Kč Městská část Praha 3 se stala úspěšným žadatelem o finanční podporu v rámci Výzvy č. 02_15_002 v Operačním programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, který řídí Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.
Projekt je zaměřen na vytvoření Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání (MAP) na území MČ Praha 3. Do projektu je zapojeno celkem 26 MŠ a ZŠ, z toho 23 ZŠ a MŠ zřizovaných MČ Praha 3, dále 2 soukromé MŠ a 1 speciální ZŠ. Předpokládáme, že v rámci partnerství se do projektu zapojí nestátní neziskové organizace, rodičovská a další veřejnost, státní i nestátní vzdělávací instituce a školská zařízení působící na území Prahy 3.
Hlavní cíl projektu
Hlavním cílem projektu je příprava a implementace MAP ve vzdělávání na území MČ Praha 3.
MAP jako EFEKTIVNÍ strategický nástroj má za cíl podpořit kvalitu řízení škol a tvorbu jednotného rámce pro sdílení zkušeností v rámci benchlearningu jako nosné metodiky budoucího rozvoje škol.
Dílčí cíle projektu
V průběhu realizace tohoto projektu předpokládáme:
samospráva (MČ), jiní zřizovatelé, MŠ a ZŠ (vedení škol-učitelé-lídři), NNO, veřejnost (rodiče), soukromé instituce a další aktéři vzdělávání
vytvoření strategického rámce pro období do roku 2023 komplexní a dlouhodobý plán rozvoje vzdělávací soustavy Prahy 3
vymezení investičních priorit reflektujících potřeby území s důrazem na ESIF, přesun vzdělávacích kapacit podle demografické studie
MŠMT – povinná, doporučená, průřezová a volitelná
Prezentace projektu zde: http://www.praha3.cz/getFile/id:208422/lastUpdateDate:2016-1031+09:33:45/image.jpg
Vytvořeno ve spolupráci s NetVision © 2025 Základní škola, Praha 3, Cimburkova 18/600, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO