Koncem května a během června probíhal na naší škole projekt školního participativního rozpočtu (Pébéčka). Do navrhování projektu, jak zvelebit naši školu se zapojili všichni žáci z třetí až deváté třídy. Nápadů přišlo mnoho od úpravy dvorku, sportovního náčiní, výletů po automaty na vše možné. Nakonec se do finálního hlasování dostaly čtyři projekty, a to permanentka do Zoo Praha, Papíromat, úprava školního dvorku a automat na zdravé svačiny. Propagace vybraných projektů nám krásně vyzdobila školu letáky a billboardy, které si děti vyrobily. Na chodbách probíhaly diskuse o výhodách projektů. Finální dramatické hlasování nakonec vybralo vítěze, kterým se stala permanentka do Zoo Praha, ale díky zbývajícím finančním prostředkům se na škole také uskuteční projekt Papíromat. Projekt jsme mohli realizovat díky finanční podpoře MČ Praha 3. Gratulujeme vítězným projektům a těšíme na další nápady pro zvelebení naší školy.
Projekt reg. číslo CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_081/0018869 Šablony ZŠ Cimburkova III, financovaný v rámci výzvy č. 02_20_081 pro Šablony III - VRR v prioritní ose 3 OP navázal na úspěšnou realizaci aktivit v rámci projektů Šablony ZŠ Cimburkova I a Šablony ZŠ Cimburkova II.
Přestože jsme z důvodu nepříznivé epidemiologické situace v letech 2020 a 2021 (a s tím souvisejícím prodloužením realizace aktivit v rámci projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0011088 Šablony ZŠ Cimburkova II do 30. 6. 2021) začali realizovat aktivity z tohoto projektu až v září 2021, tak se nám podařilo všechny aktivity ukončit před plánovaným ukončením projektu 31. 1. 2023.
V rámci tohoto projektu jsme zrealizovali dvě skupiny doučování (celkem 39 hodin) žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem. Díky personální podpoře jsme využívali služeb školního speciálního pedagoga a sociálního pedagoga. Bylo naplánováno a realizováno 10 vyučovacích hodin v rámci aktivity tandemová výuka. Také proběhly čtyři projektové dny na téma environmentálního vzdělávání a kariérového poradenství. Do výuky byli zapojeni odborníci z praxe, kteří doplnili teoretickou výuku praktickými ukázkami a předvedli využití těchto znalostí v praxi.
Naše multikulturní škola se i letos úspěšně zapojila do projektu „Podpora vzdělávání cizinců ve školách na rok 2020“. Tento rozvojový program pomáhá integraci cizinců, kteří k nám přicházejí ze zemí EU i mimo ni, umožňuje rychlejší integraci do třídy i vyučování, podporuje výuku základů českého jazyka a pořízení výukových materiálů a moderních učebnic češtiny pro cizince. Projekt byl následně prodloužen do června 2021.
Žáci pracují podle svých znalostí a předpokladů podle plánů jazykové podpory nebo individuálních vzdělávacích plánů, které s vyučujícími pravidelně vyhodnocují. Podle své úrovně dosažených znalostí a kulturních odlišností jsou žáci rozděleni do několika skupin, ve kterých absolvují vzdělávací lekce pod vedením zkušených pedagogů nebo speciálních pedagogů.
Naše škola ZŠ Cimburkova se v období 1. 1. 2020 – 31. 12. 2021 podílí na realizaci projektu s názvem Digitální technologie ve výuce a šíření dobré praxe - ZŠ Jarov reg.č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012183, jako partner s finančním příspěvkem.
Projekt je zaměřen na šíření příkladů dobré praxe a posílení spolupráce mezi vzorovou školou a školami zájemce v oblasti využívání digitálních technologií. Cílem projektu je posílení digitální gramotnosti v rámci mezipředmětových vztahů napříč školním vzdělávacím programem. Projekt poskytne vzorové škole a školám partnerským jedinečnou platformu spolupráce za použití moderních výukových metod a technologických prvků, které jsou pro výuku vzhledem k obecnému společenskému vývoji tolik potřebné.
Žáci na různých podložkách programují BlueBoty, počítají násobilku, procvičují anglická slovíčka, pracují s geometrickými tvary a s různými plánky.
Docílit toho, aby Ozobot EVO dojel do zamýšleného cíle, není vůbec jednoduché.
Stavebnici Lego zná asi každý, ale robotická stavebnice LEGO WeDo 2.0 v sobě ukrývá něco navíc. Kombinuje kostičky LEGO, výukový software a projekty, do nichž se mohou žáci zapojit. Tím, že si žáci sestaví vlastního LEGO robota a toho se potom učí programovat, se LEGO WeDo stává ideální výukovou pomůckou, která u nich zábavným způsobem probouzí zájem o vědu, techniku, technologie a programování včetně získání kompetencí v těchto oborech.
Do projektu se zapojili žáci 1. – 5. ročníku včetně dvou speciálních tříd, třídní učitelé, asistenti pedagogů i někteří učitelé druhého stupně. Členové realizačního týmu se pravidelně scházeli s ostatními zástupci vybraných škol na společných seminářích, webseminářích, školeních a workshopech, kde se průběžně seznamovali s robotickými hračkami (Bee-Boot, Blue-Bot, Ozobot, Lego WeDo), učili se s nimi pracovat, předávali si zkušenosti, doporučovali odbornou literaturu a softwarové aplikace určené k práci s robotickými hračkami a pro jejich ovládání pomocí počítače a iPadu. Tyto svoje poznatky a praktické zkušenosti předávali ostatním učitelům a ti je po tandemových hodinách následně aplikovali v praxi při výuce různých předmětů.
Pedagogové se díky projektu seznámili s různými možnostmi jak využít robotické hračky ve výuce. Díky tandemových hodinám a výměně zkušeností (a příkladů dobré praxe) z ostatních škol si i v praxi vyzkoušeli jejich možnosti. Nezanedbatelným přínosem projektu bylo navázání spolupráce pedagogů z různých škol. Kladem je i to, že i ostatní vyučující, kteří nebyli do projektu z počátku zapojeni, se začali zajímat o možnosti využití těchto digitálních technologií ve výuce. Robotická hračka komplexně rozvíjí rozumové schopnosti – prostorovou orientaci, představivost, zrakové vnímání, paměť, tvořivost, podporuje rozvoj algoritmických kompetencí. Žáci byli v hodinách velmi aktivní, vzájemně si pomáhali, hledali více možností při řešení problému, hledali a opravovali chyby. Robotické hračky se ukázaly jako výborné pomůcky, které zábavným způsobem probouzí u dětí zájem o techniku a programování, a pomůcky velmi vhodné a motivující i pro děti se SVP.
Realizace projektu byla ovlivněna epidemiologickou situací. Tato bezprecedentní situace, s kterou dosud neměl nikdo žádné zkušenosti, zapříčinila, že některé aktivity jsme museli přesunout do „online prostoru“ a realizace dalších aktivit byla více závislá na vyhlášených opatřeních než na připraveném harmonogramu. Ve spolupráci s vzorovou školou jsme všechny tyto problémy operativně řešili.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Od října 2019 probíhají na škole aktivity v rámci projektu Spolu to zvládneme (reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/18_066/0001404). Tento projekt je financován v rámci výzvy 07_18_066 OPPPR_49. výzva SC 4.2 - Začleňování a podpora žáků s odlišným mateřským jazykem.
Cílem projektu je nejen přímá podpora žáků s OMJ při vyučování, ale též personální podpora školy při výuce, zapojení všech žáků do projektového vyučování během celého roku, pořádání vzdělávacích a kulturních akcí pro rodiče i vyučující tak, aby došlo k navázání vzájemných vztahů mezi různými kulturními skupinami a jejich vzájemnému obohacení.
Realizace projektu byla v druhém pololetí školního 2019/2020 a de facto po celý školní rok 2020/2021 značně ovlivněna epidemiologickou situací a návaznými mimořádnými opatřeními. Z tohoto důvodu jsme zažádali o prodloužení realizace projektu do 30. 6. 2022.
Z tohoto projektu byly v období od 1. 10. 2019 do 30. 6. financovány následující aktivity:
Tento pracovník se pravidelně účastnil jednání s rodiči, třídním učitelem a žákem, spolupracoval se speciálními pedagogy a byl nápomocen při tlumočení ostatním vyučujícím, rodičům i žákovi v běžných situacích ve škole i mimo ni. Byl přítomen při přijímacím řízení žáků - cizinců, pedagogických radách a třídních schůzkách. Aktivně se zapojil při předávání informací novým žákům a rodičům s odlišným mateřským jazykem a pomáhal při jejich adaptaci ve škole. Informoval rodiče o průběhu vzdělávání v jednotlivých ročnících. Vysvětloval rodičům a zákonným zástupcům pravidla hygienických opatření a poskytoval jim kontakty na odborné pracovníky. Podílel se na školních aktivitách, byl v úzkém kontaktu s pracovníky ŠPP a asistenty pedagoga. Účastnil se schůzek kariérové poradkyně s rodiči žáků s OMJ v 8. a 9. ročnících, tlumočil při podávání přihlášek na SŠ. Asistoval v krizových situacích a tím napomáhal zabránění konfliktu a k řešení možných kulturních nedorozumění. Vždy se při jednání snažil napomoci v porozumění na obou stranách.
Celkem jsme zrealizovali 9 skupin doučování dětí s OMJ, jejichž obsahem byla především výuka českého jazyka, rozšíření slovní zásoby žáků a zlepšení jejich jazykových kompetencí, což se projevilo také lepším porozuměním a zvládnutím ostatních předmětů.
Za účasti externích odborníků proběhla celkem čtyři setkání rodičů, žáků a zájemců z řad veřejnosti, na kterých se se řešilo školství, vzdělávání, psychohygiena, možnosti podpory žáků a spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou a výchova dětí. Témata setkání byla hodně ovlivněna „aktuálními tématy dané doby“, např. „covidová opatření“ a situace na Ukrajině.
Po několika odkladech způsobených "Covidovou situací" se nám povedlo zrealizovat 19 mezitřídních projektových dnů na různá multikulturní a sociální témata. Jejich cílem bylo nejen aktivní zapojení a spolupráce žáků různých věkových skupin, ale také spolupráce pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, otevření školy odborné veřejnosti a jejich vzájemné obohacování.
Škola zorganizovala celkem čtyři volnočasové komunitní setkání s rodiči, přáteli školy a veřejností, kam byli pozváni příslušní odborníci. Diskutovaná témata byla spojena s životem v naší městské části, s možnostmi zapojení se do veřejného života a mimoškolních akcí pro děti a mládež v Praze 3 a v blízkém okolí.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Od dubna 2019 realizuje naše škola aktivity v rámci rozvojového programu „Podpora vzdělávání cizinců ve školách“.
Projekt přispívá k realizaci vzdělávání žáků – cizinců na škole, pomáhá k rychlejší a snadnější integraci těchto žáků do třídy a školy. Podporuje výuku českého jazyka přizpůsobenou potřebám a možnostem žáků – cizinců a upravuje podmínky pro jejich vzdělávání.
V rámci programu si tak mohou žáci pod vedením odborných učitelů a speciálního pedagoga postupně osvojovat základy českého jazyka. V souvislosti s dosavadním vzděláním či kulturními odlišnostmi, žáci pracují podle svých znalostí a předpokladů podle individuálních vzdělávacích plánů. Výuka probíhá v malých skupinách s využitím speciálních materiálů a učebnic a je přizpůsobena vzdělávacím potřebám žáků – cizinců.
Od března 2019 realizuje naše škola aktivity v rámci výzvy „Podpora vzdělávacích aktivit národnostních menšin v roce 2019“ v projektu s názvem “Vzájemným poznáváním ke společnému soužití“.
Projekt byl zaměřen na vzdělávací a podpůrné aktivity směřující získat pro naši cílovou skupinu (především žáci z romských rodin a jejich rodinní příslušníci a dále děti uprchlíků z arabských zemí) lepší podmínky pro integraci a inkluzi do majoritní společnosti.
Cílem projektu byla podpora chápání kulturních specifičností jiných etnických skupin, osvojení tzv. interkulturní kompetence. Chtěli jsme docílit změny negativních postojů vůči cizí kultuře a předsudků vůči „nepoznanému“. Základní ideou projektu bylo eliminovat nebo oslabovat etnické či rasové předsudky a učit se chápat a respektovat i jiné kultury než svou vlastní. Děti poznávaly pro ně přijatelnou, tj. nenásilnou formou, historii a kulturu svého etnika i etnika svých kamarádů.
Do čtyř realizovaných aktivit tohoto projektu byli různým způsobem zapojeni všichni žáci školy.
Pod vedením zkušených lektorů probíhaly kroužky pro žáky 1. i 2. stupně. Žáci si rozšiřovali dovednosti a znalosti z oblasti jim blízké minoritní kultury, především romské a arabské a také se seznámili i s historií jiných kultur, což vedlo ke zlepšení vzájemného pochopení. Literární, výtvarnou i fotografickou dokumentací znázorňovali prvky z historie svých minorit, ze svého života a především zážitky z rodiny a školy. Žáci druhého stupně nenásilnou formou v průběhu kroužků vypracovávali referáty, z jejichž obsahu je patrné zlepšování slovní zásoby.
Žáci za pomoci učitelů vytvořili několik kalendářů, které zpracovali pro všechny národy, kultury a rasy žáků naší školy. Této aktivity se zúčastnily dle svých možností všechny třídy naší školy a výsledky prací byly prezentovány na listopadovém multikulturním dnu.
Proběhly čtyři projektové dny (duben, červen, říjen a listopad) a vánoční jarmark v prosinci. Jedná se o nejúspěšnější aktivitu celého projektu. Pod vedením učitelů a mentorů se do ní zapojili postupně všichni žáci školy. Každá etnická skupina měla svá vystoupení, ve kterých seznámila ostatní se zajímavostmi své kultury. Proběhly projektové dny vztahující se k romské a islámské kultuře. Realizovaly se kulinářské dny, kdy žáci připravovali pod vedením mentorů a učitelů ve školní kuchyňce typická jídla pro určitou kulturu. Na ochutnávku byli pozváni rodiče i rodinní příslušníci.
V květnu proběhla škola v přírodě tematicky věnována multikulturní výchově, které se zúčastnilo 23 žáků. Náplní tohoto soustředění bylo multikulturní soužití. Jednotlivé dny byly věnovány různým kulturám (arabská, romská, africká a asijská). Podařilo se nám realizovat besedy s představiteli těchto kultur, kteří se tam narodili či tam nějakou dobu žili. Na programu byla také současná aktuální témata, jako je přísun uprchlíků do Evropy a podmínky jejich možné integrace.
Od 1. 2. 2019 probíhaly na ZŠ Praha 3, Cimburkova 18/600 aktivity v rámci projektu reg. číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0011088 Šablony ZŠ Cimburkova II, financované v rámci výzvy č. 02_18_064 – Šablony II – pro hlavní město Praha. Projekt navazuje na úspěšnou realizaci aktivit v rámci projektu Šablony ZŠ Cimburkova v období od 1. 2. 2017 do 31. 1. 2019.
Realizace projektu byla v druhém pololetí školního 2019/2020 a de facto po celý školní rok 2020/2021 značně ovlivněna epidemiologickou situací a návaznými mimořádnými opatřeními. Z tohoto důvodu jsme zažádali o prodloužení realizace projektu do 30. 6. 2021.
V rámci tohoto projektu jsme zrealizovali osm klubů zábavné logiky a deskových her a patnáct skupin doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem, kterých se celkem zúčastnilo 76 žáků. Díky personální podpoře jsme využívali služeb školního speciálního pedagoga a školního asistenta pedagoga. V rámci třinácti projektových dnů a zapojení odborníků z praxe do výuky se u nás vystřídaly různé osobnosti z různých oborů. Ti nejen doplnili teoretickou výuku praktickými ukázkami, ale žákům předvedli i využití těchto znalostí v praxi.
Všechny aktivity jsou podpořené z projektu „Asistovaná podpora učení u sociálně znevýhodněných žáků“ MČ Praha 3.
Cílem projektu je umožnit všem žákům úspěšně dokončit základní vzdělání a podpořit je při výběru střední školy a dalším vzdělávání.
Od září 2018 mají žáci ZŠ Cimburkova možnost navštěvovat učiliště s praktickou výukou. Jsme rádi, že se nám za podpory městské části Praha 3 podařilo po několika letech volně navázat na úspěšný projekt „Páté patro“, a žákům v tomto školním roce opět umožníme navštěvovat vybrané obory na středních odborných učilištích a vyzkoušet si v praxi, co studium daných oborů obnáší.
Součástí projektu je dále doučování a příprava na vyučování pro žáky naší školy. Dva lektoři aktuálně pomáhají 13 žákům nejen s přípravou na vyučování (případně s doplněním učiva, které zameškali), ale také připravují žáky 9. ročníků k přijímacím zkouškám na střední školy.
Žižkovská školička (aneb dětská skupina naší ZŠ) původně vznikla ve spolupráci s MPSV v rámci projektu „Sladění práce a rodiny inspirované příklady dobré praxe v Evropě“. Od 1. 9. 2016 do 30. 6. 2018 byl projekt Žižkovské školičky I. a II. podporován a financován z ESF v rámci programu OPP – pól růstu ČR (03. výzva SC 4.3 – Zvýšení dostupnosti zařízení péče o děti).
Od 1. 7. 2018 je provoz podporován ze stejného programu (22. výzva SC 4.3 – Zvýšení dostupnosti zařízení péče o děti) v rámci projektů Dětské skupiny – Žižkovská školička I 2018-2020 (Registrační číslo projektu CZ.07.4.51/0.0/0.0/16_038/0000638) a Dětské skupiny – Žižkovská školička II 2018-2020 (Registrační číslo projektu CZ.07.4.51/0.0/0.0/16_038/0000639) .
Více informací v sekci DĚTSKÉ SKUPINY
Vytvořeno ve spolupráci s NetVision © 2023 Základní škola, Praha 3, Cimburkova 18/600, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO